SŁOWNIK
TECHNIKI:
Ageuke – blok wznoszący
Gyakuzuki – cios odwrotny
Kata – forma, symbol
Kihon – techniki podstawowe
Kizami – techniki wykonywane przednią ręką lub nogą
Maegeri – kopnięcie w przód
Maegeri Rengeri – podwójne kopnięcie w przód
Mawashigeri – kopnięcie okrężne
Mawashigeri Rengeri – podwójne kopnięcie okrężne
Nukite – pchnięcie ręką – włócznia
Oizuki – cios prosty
Oizuki Sanbozuki – jeden krok, trzy ciosy
Shutouke – blok ręką – nóż
Soto Udeuke – blok zewnętrzny – przedramieniem
Tate Urakenuchi – uderzenie grzbietem pięści
Tsuki (Zuki) – cios
Uchi Udeuke – blok wewnętrzny – przedramieniem
Ushirogeri – kopnięcie w tył
Yoko Enpiuchi – uderzenie łokciem w bok
Yokogeri – kopnięcie w bok
Yoko Keage – kopnięcie trzaśnięcie w bok
Yoko Kekomi – kopnięcie pchnięcie w bok
Yoko Urakenuchi – uderzenie grzbietem pięści (boczne)
LICZEBNIKI:
1 – ichi
2 – ni
3 – san
4 – shi (yon)
5 – go
6 – roku
7 – shichi (nana)
8 hachi
9 kyu
10 – juu
11 – ju-ichi
12 – ju-ni
13 – ju-san
20 – ni-ju
30 – san-ju
KOMENDY
SĘDZIOWSKIE:
shobu ippon hajime – rozpoczęcie walk do jednego punktu
yame – zatrzymanie walki
tsuzukete hajime – wznowienie walki
jogai – wyjście poza pole walki
motonoichi – rozkaz powrotu na pozycje wyjściowe
jikan – czas, sygnał dla sędziego, aby zatrzymał stoper
yame, soremade – koniec walki
aka (shiro) no kachi – czerwony (biały) wygrywa
hantei – ocena sędziów bocznych
hikiwake – remis
keikoku – napomnienie
hansoku chui – ostrzeżenie
hansoku – dyskwalifikacja
shiro – biały
aka – czerwony
atoshibaraku – 30 sekund do końca walki
fukushin shugo – zwołanie narady sędziów
tora nai – nie biorę pod uwagę
ketteisen – dodatkowa walka w przypadku remisu